در پانزدهمین جشنواره تولید ملی – افتخار ملی صورت گرفت؛

درخشش شرکت مهیارگاز با برند «تایسز» به عنوان واحد صنعتی برتر ملی

لوح تقدیر و تندیس واحد صنعتی برتر ملی به مهندس شیرمحمدی اعطا شد

یازدهمین جشنواره تولید ملی – افتخار ملی با حضور جمع کثیری از تولید کنندگان و مسئولین ارشد کشوری برگزار گردید و شرکت مهیارگاز به عنوان واحد صنعتی برتر ملی در این جشنواره خوش درخشید.

این مراسم باشکوه با حضور رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت صادق نجفی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در سالن همایش های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار و لوح تقدیر و تندیس واحد صنعتی نمونه ملی به مهندس بهنام شیرمحمدی مدیر عامل موفق شرکت مهیارگاز اعطا شد.

شرکت مهیارگاز از واحدهای صنعتی برتر استان قزوین در زمینه تولید لوازم خانگی می باشد که با تولیدات با کیفیت بالا و قیمت مناسب اقدامات ارزنده در راستای تحقق  سیاست های اقتصاد مقاومتی و تولیدات ملی انجام داده و سبب افتخار صنعت استان شده است.این شرکت با مدیریت مهندس بهنام شیرمحمدی مدیر عامل جوان و در عین حال کاردان و مدیر که بارها با عنوان تولید کنندگان برتر ملی قرار گرفته و برگ زرین دیگری بر افتخارات این شرکت افزوده شده است.

مهندس شیرمحمدی در حاشیه مراسم در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: شرکت مهیارگاز در سال 72 با هدف ساخت اجاق گازهای معمولی آغاز کرده است و در حال حاضر انواع اجاق گازهای فردار و تمام اتوماتیک و اجاق گازهای صفحه ای توکار را با کیفیتی در سطح جهانی تولید و به بازار مصرف عرضه می کند. وی افزود: در چند سال اخیر در این شرکت اتفاقات مهمی از جمله اخذ 4 ایزوی بین المللی، کسب عنوان واحد نمونه صنعتی در سال 94 و 96، افزایش 4 برابری نیروی انسانی و راه اندازی تکنولوژی مدرن در خطوط تولیدی رقم خورده است و در حال حاضر محصولات لوکس شرکت با برند «تایسز» به بازار عرضه می گردد و در حال اجرای طرح توسعه جهت تکمیل سبد کالایی می باشیم.

مهندس شیرمحمدی ادامه داد:در حال حاضر 100نفر به صورت مستقیم و 1500 نفر به صورت غیر مستقیم در این مجموعه مشغول فعالیت می باشند و 300 فروشگاه در داخل کشور خدمات پس از فروش این محصول را انجام می دهند.

وی در خصوص طرح توسعه اظهار داشت: این طرح در اردیبهشت ماه سالجاری با حضور استاندار وقت و در زمینی به مساحت 5000 متر مربع و سرمایه گذاری 15 میلیارد تومان کلنگ زنی شده و تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و محصولاتی از جمله فرتوکار،سینک، ماشین لباسشویی و ظرفشویی در این طرح توسعه تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز اول این طرح در سال آینده به بهره برداری می رسد و در جهت تسریع روند اجرای پروژه نیاز به تسهیلات داریم که در مرحله اول 3میلیارد تومان تسهیلات درخواست شده است.

مدیر عامل شرکت مهیارگاز در خصوص مشکلات تصریح کرد: زمانی که در داخل کشور محصولی با بالاترین کیفیت و قیمت بسیار پایین تر از محصولات مشابه خارجی تولید می گردد و علاوه بر این ایجاد و حفظ اشتغال و رونق تولید ملی را سبب می گردد واردات بی رویه سبب ایجاد آسیب جدی به صنعت کشور شده و از مسئولین تقاضا داریم با جلوگیری از ورود بی رویه محصولات خارجی زمینه رشد هر چه بیشتر تولیدات داخلی را ایجاد کنند.

وی در ادامه گفت: نبود ثبات در نرخ ارز و سود بالای تسهیلات از دیگر مشکلات تولید کنندگان است که برنامه ریزی ها را دچار مشکلات جدی کرده و بزرگترین ضربه را بر پیکره صنعت وارد می کند چرا که تولید کنندگان به علت بالا رفتن قیمت تمام شده ناگزیر به افزایش قیمت محصولات شده و از ان جایی که در شرایط کنونی درصد بالایی از مردم کشور در وضعیت اقتصادی نامطلوبی قرار دارند شاهد کاهش میزان تولید خواهیم بود.

مهندس شیرمحمدی در خصوص صادرات اذعان داشت: صادرات محور شدن تولیدات داخلی موضوع بسیار مهمی است و در همین راستا توسعه صادرات از مهم ترین برنامه های پیش روی شرکت می باشد، در حال حاضر صادرات به کشور افغانستان صورت می گیرد ولی متاسفانه وجود تحریم ها و به دنبال آن عدم گشایش ال سی و تبادل ارزی صادرات را دچار مشکلات و بحران های جدی نموده است.

مدیر عامل شرکت مهیارگاز در پایان گفت: از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خصوصا تلاش های دلسوزانه و شبانه روزی مهندس پرزحمت رییس محترم این سازمان حمایت های ویژه ای از صنعت استان نموده و اقدامات موثر مهندس خانپور در راستای رفع مشکلات شهرصنعتی لیا قدیم تقدیر می نمایم همچنین از خانه صنعت، معدن و تجارت استان و اقدامات موثر دکتر زمانی و اداره کا استاندارد تشکر و قدردانی می گردد.